lab

Probeer nieuwe functies met TOPdesk Labs

Altijd al benieuwd geweest naar de functionaliteiten die TOPdesk momenteel aan het ontwikkelen is? TOPdesk Labs biedt een kijkje in de keuken en geeft de mogelijkheid om deze functies alvast in gebruik te nemen. Vanuit Labs kan je ook direct feedback geven of een bug registreren.

Met een eenvoudig schuifje zet je de Labs functie aan of uit. Het is aan te raden om de functionaliteit eerst te testen in een test-omgeving. Als de functie bevalt, dan kan deze in de productie-omgeving worden geactiveerd. We zien Labs functionaliteiten steeds vaker in productie-omgevingen terug. Dit komt omdat ze vaak erg gewenst zijn en al goed werken. Het aanbod binnen Labs is redelijk constant, de laatste toevoeging is nu van zo’n jaar geleden. Onderstaand een greep uit de functionaliteiten die nu beschikbaar zijn in TOPdesk Labs.

Gerelateerde incidenten

Als je ervaring hebt op de Servicedesk, dan komt deze situatie je vast bekend voor. De telefoon staat ineens roodgloeiend omdat een belangrijke applicatie niet meer werkt. Major meldingen verspreiden zich als een olievlek, maar wanneer is nu de eerste melding gemaakt? Het thuiswerken helpt hier zeker niet in mee.

Met de functie “Gerelateerde incidenten” zoekt TOPdesk automatisch naar overeenkomsten tussen meldingen, bijvoorbeeld in categorisatie of korte omschrijving. De resultaten worden in de memovelden van een selectie getoond. Het is ook mogelijk de resultaten vanuit het memoveld in een aparte selectie te openen. Deze functie ondersteunt ook het zoeken naar incidenten die gekoppeld kunnen worden aan openstaande Problemen.

Slimme categorisering

Het maken van een melding kost wat tijd en wat is het dan fijn dat TOPdesk zelf al een voorstel doet qua categorisering! Met deze Labs functionaliteit wordt Machine Learning toegepast om meldingen te categoriseren. Zo geeft TOPdesk op termijn een steeds betere suggestie bij nieuwe meldingen.

Aantekeningen op het Kanban-bord

Deze functionaliteit is al een tijdje beschikbaar in TOPdesk Labs. Als je veel met het Kanban-bord binnen TOPdesk werkt, is deze functie erg handig. Op het Kanban-bord worden oorspronkelijk meldingen, eenvoudige wijzigingen en wijzigingsactiviteiten weergegeven.

Door deze functionaliteit in Labs in te schakelen krijg je ook de mogelijkheid om kaartjes met aantekeningen toe te voegen. Dit zorgt direct voor extra toepassingen, bijvoorbeeld voor het inplannen van afspraken, projectwerkzaamheden of het bijhouden van voortgang voor werkzaamheden die niet in TOPdesk staan.

TOPdesk Labs biedt nog meer functies. Neem zelf eens een kijkje! Je vindt TOPdesk Labs terug onder de functionele instellingen van jouw SaaS-omgeving.