Iris van Breda

SMS versturen vanuit TOPdesk

Tegenwoordig beschikt vrijwel iedereen over een mobiele telefoon, waarbij de SMS functie al een geruime tijd beschikbaar is. Een SMS melding is daarom een ideale manier om behandelaars op de hoogte te stellen van meldingen. Maar je kunt de SMS dienstverlening ook breder inzetten, door vanuit TOPdesk een SMS te sturen naar een grote groep medewerkers. Dat kan nuttig zijn bij bijvoorbeeld een ontruiming van het pand. Recent is deze functionaliteit ingericht bij één van onze klanten.

Bestaande functionaliteit

De functionaliteit voor het versturen van SMSjes vanuit TOPdesk is in gebruik genomen bij een grote Nederlandse Gemeente. Een bekende functionaliteit voor het versturen van SMSjes vanuit TOPdesk is het versturen van een SMS bij een incident met prioriteit 1. Hiermee kan je bijvoorbeeld een manager op de hoogte houden door automatisch ieder half uur een sms te versturen zolang het incident open staat.

Meer flexibiliteit

De desbetreffende Gemeente wilde nog één stap verder gaan. Zij wilden meer flexibiliteit bij het versturen van SMSjes en hierbij de keuze krijgen welke groep mensen de SMS ontvangt. Bijvoorbeeld het versturen van een SMS naar de gehele organisatie in geval van een ontruiming van het pand. Of alleen naar de groep BHV’ers bij een ongeval.

Joost-IT heeft dit voor hen mogelijk gemaakt binnen de module assetmanagement. Wil je een sms versturen? Maak dan een nieuw asset aan van het type “SMS”, vul bij de inhoud de SMS in. Kies vervolgens de ontvangers van de SMS door een vestiging of ruimte te koppelen aan het asset. Alle personen gekoppeld aan die locatie worden daarmee SMS ontvangers.
Hiermee is een laagdrempelige en gebruiksvriendelijke methode voor het versturen van SMSjes naar (grote) groepen gecreëerd.

SMS TOPdesk

Meer weten over deze functionaliteit? Iris staat je graag te woord!