Publicaties van Joost

Categorie: Blog | Toegevoegd: 20 April 2018

Nog niet heel lang geleden had je voor een ritje met de bus een strippenkaart nodig, diende je voor de trein een NS-kaartje te kopen en vroeg de metro weer een ander vervoersbewijs. Door de introductie van de OV-jaarkaart kan nu met 1 pas op alle vormen van openbaar vervoer worden gereisd. Zo “eenvoudig” is het bij diverse (dienstverlenende) organisaties nog niet georganiseerd. Wanneer een nieuwe medewerker bij een organisatie start dienen voor de toegangspas, mailadres en werkplek diverse aparte handelingen in verschillende systemen te worden verricht om de boel aan de gang te krijgen. Lees meer…

Categorie: Nieuws | Toegevoegd: 11 April 2018

De stofwolken van de eerste TinT, in samenwerking met de ServiceManagerDag zijn langzaamaan opgetrokken. En zijn wij een beetje bijgekomen; wat een mooi evenement was dit! De voortekenen, met een bordje ”Uitverkocht” op de deur, stemden al positief. De deelnemers werden gedurende het evenement, met als thema Service Intelligence, niet teleurgesteld. Lees meer…

Categorie: Nieuws | Toegevoegd: 26 Februari 2018

Een kort verslag van het jaarlijkse Pink Elephant congres in Orlando. Hier komen de experts op het gebied van Service Management uit de gehele wereld samen en presenteren hun nieuwste inzichten. Joost mocht aanwezig zijn en verzorgde zelf een sessie over ‘the marriage between ITIL and DevOps’. Lees over de nieuwste trends en uitdagingen in de wereld van Service Management. Lees meer…

Categorie: Nieuws | Toegevoegd: 16 februari 2018

Steeds meer IT-diensten worden buiten de deur uitgevoerd. Meer wendbaarheid, snelheid en klantwaarde voor een optimale kosten-kwaliteitsverhouding zijn daarbij belangrijke drijfveren. Dat vereist een regieorganisatie die veranderende bedrijfsbelangen voorziet van passende oplossingen. De organisatiefunctie die voor deze regie zorgt, noemen we inmiddels de Service Integration and Management (siam)-functie.

Categorie: Blog | Toegevoegd: 20 december 2017

U neemt contact op met een servicedesk. U stelt een vraag waarop de servicedesk medewerker het antwoord niet direct weet. Deze weet wel dat een collega het antwoord snel kan geven. De zoektocht naar de collega wordt gestart. Die is op dat moment net even niet op zijn plek en heeft zijn mobiel op zijn bureau laten liggen…

Categorie: Nieuws | Toegevoegd: 30 november 2017

Thurday, the 16th of november, together with a few colleagues of ours from ‘Joost-IT’, we went to the Dutch Aviation museum – the Aviodrome – in Lelystad.

Categorie: Blog | Toegevoegd: 5 juli 2017

Wie kent dat niet, eens in de zoveel tijd heb je het gevoel dat je weer wat vastgeroest raakt in je dagelijkse activiteiten en ontstaat er een soort knagend gevoel van honger naar kennis. Voor mij het teken om eens rond te neuzen op Internet welke events er zijn binnen mijn vakgebied.

Categorie: Blog | Toegevoegd: 9 mei 2017

ILean, DevOps, midyears, kpi’s, performance cycles, SIAM, NEN, Cobit, Agile, ITIL framework, visual management, pffff…. Vroeger was het eenvoudig. De manager heette de baas. De werknemers werden personeel genoemd en die deden ook nog eens wat je hen opdroeg – punt. Niks geen ITIL en Cobit, laat staan performance cycles.

Categorie: Nieuws | Toegevoegd: 21 april 2017

De Rijtuigenloods in Amersfoort vormde het decor voor de SMD 2017. Tussen oude tramrails en stoomtreinen kwam de Service Management wereld bijeen om de vak ontwikkelingen met elkaar te delen.

Categorie: Nieuws | Toegevoegd: 8 maart 2017

In de bruisende stad Las Vegas vond van 18 t/m 22 februari de jaarlijkse Pink17 conferentie plaats. Vanuit alle werelddelen waren managers, thought leaders, specialisten en leveranciers bijeen om te praten over de nieuwste trends op het gebied van Service Management.

Categorie: Nieuws | Toegevoegd: 3 februari 2017

Op 25 januari 2017 organiseerde Joost een evenement waar Jurgen Appelo, dé management goeroe van Europa van dit moment, een exclusieve sessie kwam geven. Naar aanleiding van dit evenement is er een artikel geschreven.