Publicaties van Joost

Categorie: Nieuws | Toegevoegd: 16 februari 2018


Steeds meer IT-diensten worden buiten de deur uitgevoerd. Meer wendbaarheid, snelheid en klantwaarde voor een optimale kosten-kwaliteitsverhouding zijn daarbij belangrijke drijfveren. Dat vereist een regieorganisatie die veranderende bedrijfsbelangen voorziet van passende oplossingen. De organisatiefunctie die voor deze regie zorgt, noemen we inmiddels de Service Integration and Management (siam)-functie.

Categorie: Blog | Toegevoegd: 20 december 2017


U neemt contact op met een servicedesk. U stelt een vraag waarop de servicedesk medewerker het antwoord niet direct weet. Deze weet wel dat een collega het antwoord snel kan geven. De zoektocht naar de collega wordt gestart. Die is op dat moment net even niet op zijn plek en heeft zijn mobiel op zijn bureau laten liggen…

Categorie: Nieuws | Toegevoegd: 30 november 2017


Thurday, the 16th of november, together with a few colleagues of ours from ‘Joost-IT’, we went to the Dutch Aviation museum – the Aviodrome – in Lelystad.

Categorie: Blog | Toegevoegd: 5 juli 2017


Wie kent dat niet, eens in de zoveel tijd heb je het gevoel dat je weer wat vastgeroest raakt in je dagelijkse activiteiten en ontstaat er een soort knagend gevoel van honger naar kennis. Voor mij het teken om eens rond te neuzen op Internet welke events er zijn binnen mijn vakgebied.

Categorie: Blog | Toegevoegd: 9 mei 2017


ILean, DevOps, midyears, kpi’s, performance cycles, SIAM, NEN, Cobit, Agile, ITIL framework, visual management, pffff…. Vroeger was het eenvoudig. De manager heette de baas. De werknemers werden personeel genoemd en die deden ook nog eens wat je hen opdroeg – punt. Niks geen ITIL en Cobit, laat staan performance cycles.

Categorie: Nieuws | Toegevoegd: 21 april 2017


De Rijtuigenloods in Amersfoort vormde het decor voor de SMD 2017. Tussen oude tramrails en stoomtreinen kwam de Service Management wereld bijeen om de vak ontwikkelingen met elkaar te delen.

Categorie: Nieuws | Toegevoegd: 8 maart 2017


In de bruisende stad Las Vegas vond van 18 t/m 22 februari de jaarlijkse Pink17 conferentie plaats. Vanuit alle werelddelen waren managers, thought leaders, specialisten en leveranciers bijeen om te praten over de nieuwste trends op het gebied van Service Management.

Categorie: Nieuws | Toegevoegd: 3 februari 2017


Op 25 januari 2017 organiseerde Joost een evenement waar Jurgen Appelo, dé management goeroe van Europa van dit moment, een exclusieve sessie kwam geven. Naar aanleiding van dit evenement is er een artikel geschreven.