myBrand | 4me

myBrand is een SAP Service Provider die opereert vanuit drie verschillende regio’s in Nederland. Het bedrijf is in 2004 opgericht met als uitgangspunt de langetermijnbelangen van haar klanten en medewerkers te behartigen. myBrand is de afgelopen jaren uitgegroeid tot een succesvolle en gerespecteerde SAP-dienstverlener met meer dan honderd medewerkers. De Nederlandse Managed Service Provider (MSP) onderscheidt zich door het leveren van geïntegreerde diensten van hoogwaardige kwaliteit tegen de juiste prijs.

Het Service Management Overhaul-project van myBrand is tot stand gekomen door de behoefte van hun klanten aan betere informatie. Het huidige systeem – een in-house oplossing genaamd Prisma – was verouderd, miste moderne functionaliteiten en was niet geschikt voor de toekomst. Voor myBrand zou een nieuwe oplossing ook betere standaardrapportages en automatiseringsmogelijkheden moeten hebben en nog belangrijker: een SaaS-oplossing met perfecte ondersteuning.

Na het herdefiniëren van bestaande processen, is myBrand overgegaan tot een leveranciersselectie, waaronder 4me. Volgens Lotte Bronswijk-Egbertzen, teamleider en klantcoördinator bij myBrand, “koos myBrand voor 4me omdat het beter aansluit bij de specifieke behoeften. Voor ons zorgden de voorschrijdende aard, bepaald door standaarden en best-practices, en het procesgerichte ontwerp ervoor dat 4me zich onderscheidde van de andere kandidaten. “

Implementatie

Joost-IT voerde de implementatie uit. De duur van het project vanaf de eerste ondertekening tot de ingebruikname was ongeveer zeven maanden; een relatief korte tijd voor een project van deze complexiteit, vooral vanwege het grote aantal benodigde integraties zoals Single Sign-On, Active Directory en een groot aantal externe leveranciers en klanten. myBrand heeft meer dan 100 klanten. Een deel hiervan is verbonden via e-mailintegraties, maar de meeste gebruiken de 4me Self Service-portal of een interface. De klanten die ook 4me gebruiken, waren het gemakkelijkst om te verbinden. Voor hen hoefde Joost-IT alleen maar een account trust op te zetten: een kwestie van minuten.

Go-Live

myBrand ging eind 2019 live met 4me. In hun eerste jaar dat ze met het systeem werkten, registreerden hun consultants en klanten meer dan 33.000 tickets. De klanten van myBrand zijn enthousiast over het gebruiksgemak van het systeem en zien dat de functionaliteit die nodig is voor een MSP snel wordt geimplementeerd, ook op basis van onze klantenfeedback.

Resultaten

Het grootste voordeel van 4me voor myBrand is dat iedereen nu volgens hetzelfde proces werkt, aangestuurd door het systeem. Dit maakt het werk sneller en gemakkelijker, zowel voor onze eigen medewerkers als voor huidige klanten.

“De samenwerking met Joost-IT gaat door en wordt steeds beter. Zij zijn echt betrokken om ons te helpen onze dienstverlening zo goed mogelijk te maken, hun kennis toe te passen en streven naar klanttevredenheid.”

– Lotte Bronswijk-Egbertzen