Marco en Stephen

Stephen & Marco

Marco de Zoete

‘Met elkaar het verschil maken’

Organiseren zit me in het bloed. Vakanties met vrienden, WK-poules in de wijk, kennisavonden bij werkgevers. Ik geniet ervan als zaken goed worden geregeld. Zo miste ik eens een onmogelijke schroef van een 3e-hands gekregen meegroeibed van IKEA. Samen met een medewerkster bladerde ik door 10 jaar oude brochures. Zo vonden we het betreffende bed. Een week later lag er een envelop in de bus. Uit Zweden. Met de ontbrekende schroef.

Dit verhaal vertel ik nog regelmatig. Waarom? Het leven is nu eenmaal leuker als je merkt dat er met je wordt meegedacht. Mooi bruggetje naar mijn andere passie: Service Management. In IT-organisaties wordt veel nagedacht. Tegelijk bestaan er nog veel problemen. En dat is logisch. Het is bijna onmogelijk om na een aantal werkzame jaren geen onderdeel van het probleem te zijn. Een frisse en deskundige blik van buiten doet dan wonderen. Het genereert nieuwe energie waarmee je de volgende stap kunt maken. Zonder de IKEA-medewerkster was ik misschien nog lang op zoek geweest naar die onmogelijke schroef. Om dát gevoel – dat je met elkaar het verschil maakt – te laten ontstaan, trekken wij van Joost-IT elke ochtend thuis de deur achter ons dicht.

Dat is Joost-IT.

Marco de Zoete

‘MET ELKAAR HET VERSCHIL MAKEN’

Organiseren zit me in het bloed. Vakanties met vrienden, WK-poules in de wijk, kennisavonden bij werkgevers. Ik geniet ervan als zaken goed worden geregeld. Zo miste ik eens een onmogelijke schroef van een 3e-hands gekregen meegroeibed van IKEA. Samen met een medewerkster bladerde ik door 10 jaar oude brochures. Zo vonden we het betreffende bed. Een week later lag er een envelop in de bus. Uit Zweden. Met de ontbrekende schroef.

Dit verhaal vertel ik nog regelmatig. Waarom? Het leven is nu eenmaal leuker als je merkt dat er met je wordt meegedacht. Mooi bruggetje naar mijn andere passie: Service Management. In IT-organisaties wordt veel nagedacht. Tegelijk bestaan er nog veel problemen. En dat is logisch. Het is bijna onmogelijk om na een aantal werkzame jaren geen onderdeel van het probleem te zijn. Een frisse en deskundige blik van buiten doet dan wonderen. Het genereert nieuwe energie waarmee je de volgende stap kunt maken. Zonder de IKEA-medewerkster was ik misschien nog lang op zoek geweest naar die onmogelijke schroef. Om dát gevoel – dat je met elkaar het verschil maakt – te laten ontstaan, trekken wij van Joost-IT elke ochtend thuis de deur achter ons dicht.

Dat is Joost-IT.

Marco de Zoete

‘De juiste prioriteiten en direct communiceren’

Mijn carrière startte in een klein restaurant met een mooi terras aan het water. Daar leerde ik onder meer om het mensen naar hun zin te maken. Niet alleen met lekker eten, maar ook door een omgeving te creëren waar ze ontspannen een gezellige avond konden beleven. Dat begon al bij binnenkomst, door de gasten welkom te heten. En soms ook om een moment geduld te vragen. Als ik net het belletje van de keuken had gehoord en die gerechten niet koud kon laten worden. Zo leerde ik de juiste prioriteiten te stellen en direct te communiceren. Goed te kijken naar de lichaamstaal van de gasten. Willen ze iets vragen? Kijken ze ontevreden? Daarop anticiperen en communiceren met collega’s in de keten: achter de bar en in de keuken. Doseren, overzicht houden en zorgen voor een perfecte timing. Want bij het opnemen van te veel tafels tegelijk liep de keuken vast.

Ook bij Joost-IT creëren we voor onze klanten een ‘organisatie’ waarin ze hun doelstellingen kunnen bereiken. Op basis van ervaring en intuïtie weten we hoe we prioriteiten moeten stellen om de keten optimaal te laten functioneren. Zo zijn we de gastheren die de antwoorden op al je IT-vraagstukken in de juiste volgorde opdienen.

Stephen Ley

Stephen Ley

‘DE JUISTE PRIORITEITEN EN DIRECT COMMUNICEREN’

Mijn carrière startte in een klein restaurant met een mooi terras aan het water. Daar leerde ik onder meer om het mensen naar hun zin te maken. Niet alleen met lekker eten, maar ook door een omgeving te creëren waar ze ontspannen een gezellige avond konden beleven. Dat begon al bij binnenkomst, door de gasten welkom te heten. En soms ook om een moment geduld te vragen. Als ik net het belletje van de keuken had gehoord en die gerechten niet koud kon laten worden. Zo leerde ik de juiste prioriteiten te stellen en direct te communiceren. Goed te kijken naar de lichaamstaal van de gasten. Willen ze iets vragen? Kijken ze ontevreden? Daarop anticiperen en communiceren met collega’s in de keten: achter de bar en in de keuken. Doseren, overzicht houden en zorgen voor een perfecte timing. Want bij het opnemen van te veel tafels tegelijk liep de keuken vast.

Ook bij Joost-IT creëren we voor onze klanten een ‘organisatie’ waarin ze hun doelstellingen kunnen bereiken. Op basis van ervaring en intuïtie weten we hoe we prioriteiten moeten stellen om de keten optimaal te laten functioneren. Zo zijn we de gastheren die de antwoorden op al je IT-vraagstukken in de juiste volgorde opdienen.

Stephen Ley