BOOST DE SELF SERVICE PORTAL

De self service portal van 4me is het visitekaartje van jouw organisatie of afdeling. Je wilt dat jouw klanten hier op een intuïtieve wijze worden geholpen. Een antwoord op een vraag of een oplossing voor een probleem; de klant moet het makkelijk en snel kunnen vinden. Vervolgens wil je dat de ingevulde gegevens zo volledig mogelijk zijn zonder dat er om informatie wordt gevraagd omdat je die als service organisatie al weet.

Kortom: een goede Self Service Portal vereist de nodige intelligentie en een klantgerichte lay-out. 4me heeft hierin recent veel functionaliteit geoptimaliseerd. Er zijn nieuwe templates en de mogelijkheden om de ‘usability’ te optimaliseren zijn vergroot.

onITnow gaat nog een stap verder. Onze ‘boost’ aanpak garandeert een optimaal gebruik van het portaal:

  • We hebben een template ontwikkeld op basis van al onze best-practices.
  • We zorgen voor data verzameling via intelligente tools op de self service portal om zo de usability te reviewen en te verbeteren.
  • En we promoten het gebruik van de self-service portal met marketing middelen in de stijl van je eigen organisatie.

Dit alles resulteert in meer tevreden eindklanten.

1

We bepalen met elkaar de verbeterpunten ten aanzien van de Self Service Portal. Hierbij is het wenselijk dat een kleine groep klanten aanwezig is. Wij bespreken de punten en vergelijken deze met onze best-practices. Waar nodig passen we de onITnow template aan. Natuurlijk wordt de template geheel in de huisstijl van de organisatie neergezet.

2

Nadat de Self Service Portal opnieuw is ingericht installeren we intelligente tools die het gebruik van het portaal continu meten. Deze input gebruiken we om na een maand met elkaar het gebruik te bespreken. Waar nodig voeren we aanpassingen door ter verbetering van het gebruik. Zo leren we actief van het gebruik van het portaal.

3

We gaan live! Hierbij ondersteunen we met een marketing campagne. Deze bevat een promotiefilmpje en kaartjes met QR code die verwijzen naar het portaal. We sturen gedurende een periode prikkelende berichten naar de organisatie die uitdagen om het portaal te gaan gebruiken.

EFFORT

De aanpak vereist minimale effort van jouw organisatie. De totale doorlooptijd is twee weken. Daarin hebben we slechts 4 uur nodig van de organisatie zelf! Dit omvat een eerste inventarisatie sessie en testen van het nieuwe portaal.

Klik hier voor de one-pager

© 2023 - 2024 Joost-IT | Ontwerp & realisatie Matthja Grafisch Ontwerp & De Goudse Wolf

© 2023 - 2024 Joost-IT
Ontwerp & realisatie Matthja Grafisch Ontwerp
& De Goudse Wolf