Joyce de Reus

Joyce de Reus

Marketing & Communicatie

Huh, jij deed toch een studie in de sport?

Is de vraag die ik vaak krijg als ik vertel dat ik bij Joost-IT werk. Ja dat klopt!

Na mijn studie Sportmanagement (Sportkunde) ben ik via een uitzendbureau als Eventmanager bij Joost-IT gestart. Activiteiten en evenementen organiseren, dat klonk goed! Na drie maanden kon ik zelfs in dienst komen als Office Manager. Helemaal top, zeker als net afgestudeerde. Weliswaar in de IT en niet in de sport maar wel van alles regelen en organiseren, precies wat ik leuk vond.

Joost-IT was in die periode erg aan het groeien waardoor er nieuwe zaken naar voren kwamen waar we nog niet mee te maken hadden gehad. Dit maakte het werk divers en uitdagend en geen één dag was zo hetzelfde. Door de groei werd ook duidelijk dat de marketing kant steeds belangrijker werd en hier in het bedrijf dus ook aandacht aan besteed moest gaat worden. Dit leek mij wel wat en zodoende heb ik in 2019 de switch gemaakt naar de Marketing en Communicatie. 

Een nieuwe uitdaging en dus ook heel veel leren. Nog steeds ben ik vaak zoekende omdat de termen ‘marketing’ en ‘communicatie’ zoveel omvatten; Social Media, WordPress, SEO, SEA, content, campagnes, design, analytics, branding en ga zo maar door.. Des te leuker is het om te zien dat steeds meer vanzelf gaat lopen. Zoekwoorden optimalisatie op de website bijvoorbeeld; welke pagina’s doen het goed in Google en kunnen we nog meer optimaliseren. In de verschillende tools is terug te zien dat die desbetreffende pagina’s op de ranking zijn gestegen. Ook de content planning heeft vorm gekregen, mede door de samenwerking met een aantal collega’s staat dit nu en wordt er regelmatig kennis gedeeld.

In juli 2020 rond ik mijn Premaster Communicatiewetenschappen af aan de Vrije Universiteit in Amsterdam. Het is erg interessant om te zien welke effecten het digitale tijdperk op de mens heeft en op welke manier mediapsychologie hierin een rol speelt. Met deze kennis zal ik weer een stapje verder zijn in het eigen maken van de Marketing en Communicatie bij Joost-IT.

Om terug te komen op de vraag; hoe ik toch in hemelsnaam in de IT-wereld verzeild ben geraakt. Dat is dus eigenlijk helemaal niet zo raar. Als je het maar leuk vindt, uitgedaagd wordt en in een omgeving met fijne collega’s kan werken! Wie weet zien jullie me in de toekomst nog als IT Consultant of Agile coach voorbij huppelen 😉