Marcia de Boer

Marcia de Boer

Office Manager

Hospitality en IT? Hoe dan?

Laat ik eens beginnen met een vraag aan jou, als lezer van deze blog. Welk beeld heb jij bij de IT wereld? Hopelijk heb je even de tijd genomen om over deze vraag na te denken. Zo niet, doe dat dan alsnog. Of lees direct verder en kijk of mijn beeld herkenning oproept. Ik ga namelijk heel eerlijk zijn. Mijn beeld van de IT of ICT wereld was namelijk dat er nogal ‘stoffige types’ werken die niet heel communicatief zijn. Die ‘denken in nulletjes en ééntjes’, zoals wel eens wordt gezegd. Tijdens mijn sollicitatiegesprek kreeg ik te horen dat er bij Joost-IT alleen maar leuke mensen werken. Ik moet zeggen dat ik dit een bijzondere uitspraak vond. Zeker gezien het beeld wat ik had van de IT wereld.

Sinds 1 maart 2019 ben ik aan boord bij deze mooie club als Office Manager. Ik draag met veel plezier mijn steentje bij op het gebied van service en dienstverlening. Mijn werkzaamheden zijn zeer afwisselend en dat maakt het voor mij ook dynamisch. De ene dag organiseer ik de indiensttreding van nieuwe collega’s, verzorg ik de facturatie en beheer ik de agenda’s, terwijl ik de andere dag bezig ben met de representativiteit van ons kantoor en tussendoor een invulling bedenk voor een heimiddag. Oorspronkelijk was ik werkzaam in de Hospitality branche, waarvoor ik ook een opleiding heb gevolgd. De dienstverlenende achtergrond uit die branche komt mij in de rol van Office Manager zeer goed van pas. Hospitality gaat in mijn ogen over gastvrijheid en dienstverlening in de breedste zin van het woord. Dus er zijn voor de klant of een collega, (proactief) meedenken, heldere communicatie en een open houding. Een ondersteunende rol op de achtergrond om de voorgrond optimaal te functioneren. En om eerlijk te zijn paste dit niet in mijn beeld van de ‘nulletjes en de ééntjes’, de IT wereld. Maar niets is wat het lijkt…

Bij Joost-IT voel ik me goed op mijn plek. Ik zit middenin de organisatie. Ik krijg ruimte om uit eigen initiatief zaken op te pakken, vertrouwen van het management en collega’s om beslissingen te nemen en waardering voor wat ik doe. Hierdoor krijg ik energie van mijn werk en ga ik met plezier naar mijn werk. Wat ik mooi vind is dat we met elkaar hard werken om Joost-IT naar een hoger niveau te brengen. Met een nuchtere en reële visie in het hier en nu maar zeker ook met een gezonde blik naar de toekomst. Bij Joost-IT wordt er ook echt gekeken naar de kracht van de mensen die er werken. Daarnaast wordt er geregeld een kennissessie gehouden en worden er leuke activiteiten georganiseerd. In mijn ogen een goede afwisseling om het kennisniveau te verhogen en de teamspirit erin te houden.

Dienstverlening staat bij Joost-IT hoog in het vaandel. Hierop is onze naam ook geïnspireerd: de butler Joost uit de strip Olivier B. Bommel. Ik zie dat mijn collega’s veel over hebben voor hun klant en graag proactief met hen meedenken. Ook wordt er onderling goed gebruik gemaakt van kennis en expertise. Nu na een aantal maanden werkzaam te zijn bij Joost-IT snap ik de opmerking tijdens mijn sollicitatiegesprek. Want ik kan oprecht zeggen: bij Joost-IT werken inderdaad alleen maar leuke mensen! Maar daarbij zijn ze ook nog eens zeer dienstverlenend en communicatief. En zeker niet stoffig 😉.